Landwind blaast voorbij
Woensdag 14 September 2005 om 13:52
Na aanvankelijk enthousiasme over de JMC Landwind doet deze video (meer bij de ANWB) me toch maar afzien van een aanschaf...Hiervoor: "Gmail open signup" | Hierna: "Fill me up" | Naar de voorpagina | E-mail
GJ
Klik op een van onderstaande 'tags' (indien aanwezig) om snel andere artikelen over dat onderwerp op KolesQueeste te vinden.
Gebruik de interne zoekmachine om KolesQueeste te doorzoeken:
Gebruik Google om KolesQueeste of de rest van het Internet te doorzoeken:
Word even een reisgenoot en geef uw reactie:
P.S. Wil je een eigen plaatje naast je reactie? Registreer je emailadres dan op Gravatar.com!
Blijf het een raar verhaal vinden, het onderstel en de caros zijn van de ‘oudere’ Opel Frontera
terp ( E-mail ) · 14-09-’05 14:16 · Reageer op terpPrecies, vandaar ook mijn interesse: de Frontera mag dan ouder zijn, maar het is een prima auto. Verder zoekend lijkt het grootste probleem te zitten in het feit dat de opbouw aan het ladderchassis is vastgeschroefd, en de voorzijde van de carrosserie toch vrij ingrijpend is aangepast ten opzichte van het origineel.
Gert Jan (URL) · 14-09-’05 15:00 · Reageer op Gert JanJammer, ik had zelf (stiekum) ook wel interesse (vooral voor die prijs!) Het doet met denken aan de Tata Telco (India) die ik een aantal jaar geleden wilde aanschaffen, Ik schrok toen van de afwerking en heb het toen niet gedaan. Dat resulteerde in de jou bekende pick-up op sla olie……
terp ( E-mail ) · 14-09-’05 15:48 · Reageer op terpDat weten we Omi
Was ‘t eerste wat pappa zei toen hij mij ‘t filmpje liet zien. Zo’n Landwind ziet er grappig uit, maar doe mij maar onze baksteen (volvo)
Joëlle (URL) · 15-09-’05 15:37 · Reageer op Joëlleen dan maar roepen dat de chinezen in opmars zijn en onze markt komen ‘stelen’. haha… nu eerst nog suicidale klanten vinden?
AutoWeek zegt trouwens het volgende betreffende de gelijkenis met de Frontera: “… Alsof dat nog niet genoeg is, kan de fabrikant Jiangling Motors, ook nog een rechtszaak tegemoet zien. General Motors claimt dat de Landwind erg veel weg heeft van de Opel Frontera. De Chinezen ontkennen dat.” (www.autoweek.nl)
De basis is dus waarschijnlijk een (slechte) namaak van de Frontera, in plaats van de officiele basis. (Nu schijnt het dat chinezen werkelijk grootmeesters zijn in het jatten van çoncepts’ en het namaken daarvan, dus het zou me niets verbazen als het werkelijk een goedkope ‘afkijkauto’ is.
Meindert (URL) · 15-09-’05 21:40 · Reageer op Meindertheb ik dat kringeltje helemaal zelfs onder die c gezet? dat hoort een aanhalingsteken te zijn… zo van ‘concepts’. snappoe?
Meindert (URL) · 15-09-’05 21:42 · Reageer op MeindertGun ze een faire kans, mijn vader kocht destijds 1 van de eerste Mitsubishi’s, men verklaarde hem toen voor gek……..
terp ( E-mail ) · 15-09-’05 22:01 · Reageer op terpKia en Deawoo zijn ook leuke voorbeelden.
Dat zijn wel aziaten, maar nog geen chinezen he. Geen kwaad woord over Aziaten verder. Wij reden Mitsubishi (Lancer), Nissan (Bleubird), Honda (Accord Jewel) en Toyota (Avensis 2.0 TD). Top-auto’s, stuk voor stuk geweldig. Maar dergelijke tegenvallende resultaten van de Landwind staan mij tegen. Vooral als je de degelijkheid en veiligheid van de andere Aziatische merken ziet. Ze hadden toch heel makkelijk wat dichter bij de deur kunnen afkijken en leentjebuur spelen. Of niet?
Meindert (URL) · 15-09-’05 22:21 · Reageer op Meindert@Meindert 20 jaar geleden vielen de japaners ook tegen (zo dacht men) het tegendeel was waar! nogmaals geef ze een kans. Ik wil over 10 jaar wel eens kijken waar JMC staat. (leer moment)
terp ( E-mail ) · 15-09-’05 22:46 · Reageer op terp“een goed begin…” Dat schijnt vooral tegenwoordig op te gaan. Merken komen, merken gaan. Je moet wel heel sterk in de schoenen staan wil je het de gevestigde orde moeilijk maken. Want een prijsvechter die niets presteert op gebied van veiligheid? (zie ook de Dacia Logan) Die worden afgemaakt door de auto’s die wel veilig (en ook goedkoop zijn).
Neem bijvoorbeeld de Hyundai Tucson en de Kia Sportage. (resp. 22.995 Euro en 23.495 Euro). Gevestigde namen en ook nog eens veilig. (in vergelijking met de Landwind sowieso). En ze gaan als warme broodjes over de toonbank. Nauwelijks aan te slepen.
Ik hoop dat de Landwind zich kan vestigen. Van die japanners 20 jaar terug ‘dacht men dat ze tegenvielen’, maar dat deden ze dus niet. Van de Landwind kan men echter niet zeggen dat deze een daverende start heeft. Ik wens ze het allerbeste toe met die ‘namaak/afkijk-auto’ en hoop dat ze nog eens wat gaan betekenen hier in Nederland. Een nieuw merk is altijd welkom. Altijd leuk om ‘n nieuwe grille tegen te komen op de snelweg, toch?
Meindert (URL) · 15-09-’05 22:58 · Reageer op MeindertIn de huidige maatschapij mag men geen fouten meer maken, in de mijne nog wel. Dat is nl. het enige waar we echt goed in zijn de rest is meegenomen (lees genade, zegen)
terp ( E-mail ) · 16-09-’05 00:06 · Reageer op terpAuto’s van het type waarop de Landwind gebaseerd is veroorzaken, door hun vormgeving, eerder dodelijke slachtoffers bij een aanrijding met fietsers en voetgangers. Hoezo veilig? Voor de automobilist kan zo’n auto voor veilig worden verklaard, maar dat is alleen vanuit het perspectief van de bestuurder. Voor zwakkere verkeersdeelnemers zijn deze auto’s juist extra gevaarlijk. Daarom ben ik als fietser en voetganger niet zo tegen die Landwind. Ik denk namelijk dat het metaal meer mee geeft en dat ik een aanrijding met die Chinese auto eerder overleef dan met zo’n yuppenbak in de binnenstad van Amsterdam (waar die auto’s trouwens al helemaal niet zouden moeten komen).
Henk Algra ( E-mail ) · 19-09-’05 21:17 · Reageer op Henk AlgraIk heb begrepen dat dat systeem in het donker zijn voordelen heeft, overdag lijkt het me zinloos. Het lijkt me inderdaad in het donker niet overbodig, want zeker bij regen zijn fietsers en voetgangers dan vaak slecht zichtbaar. Dat ligt deels natuurlijk aan de fietsers zelf, die soms als kamikazepiloten zonder verlichting door de straten gieren. Ik zou voetgangers ook wel willen voorzien van iets reflecterends, trouwens. Er gebeuren nogal wat ongelukken op zebrapaden en buitenwegen in het donker.
Henk Algra ( E-mail ) · 20-09-’05 21:48 · Reageer op Henk AlgraOverigens controleerde de politie van Alkmaar donderdagavond de fietsverlichting en iedereen bleek voor én achterlicht te hebben. Dus soms valt het toch nog mee met die fietsers…..
Zelf kan ik me niet heugen ooit zonder verlichting te hebben gefietst, ik raak dan lichtelijk in paniek. Ondanks mijn zeer scherpe koplamp en mijn felle achterlicht is het enige ongeluk in mijn fietscarriere (gemiddeld 8.000 km. per jaar sinds 1964) een aanrijding in het donker door een automobilist die door rood reed. Het was trouwens een collega van mijn werk, dus toen ze uitstapte vroeg ik of ze me misschien zat was….. Later kon ze er om lachen, toen stond ze te trillen. Bij mij kwam het trillen thuis pas, en de spierpijn de volgende dag.
Zelfs na die aanrijding bleek mijn verlichting het nog te doen, dankzij de dubbele kabels + aarding die ik had aangelegd.Misschien ben ik toch een beetje obsessief controleerderig…..
Tenslotte nog een verzoek aan automobilisten: graag dimlicht als je een fietser tegen komt, ik fiets soms een heel stuk min of meer verblind door het donker. En om nou met een spiegeltje het autolicht te laten reflecteren, zoals sommige fietsers adviseren, dat gaat me een beetje te ver.
ok, maar alle andere fietsers die geen Henk heten steken toch echt geen hand uit en rijden door rood. Je staat als automobilist (45k km per jaar)echt doodsangsten uit als jet gaat om brom!!! fietsers.
terp ( E-mail ) · 21-09-’05 10:19 · Reageer op terpVaak heb ik de neiging om (brom)fietsers die wel richting aangeven te feliciteren en uit te nodigen om te komen eten
…en nodigen we elkaar allemaal uit om bij elkaar te eten, wat een wereld zou dat worden!
terp ( E-mail ) · 22-09-’05 09:01 · Reageer op terpEr is vandaag rond 13:00 uur een persconferentie van Landwind Europe, dit gaat waarschijnlijk over de ANWB test van de Landwind en het feit dat het Duitse keuringsinstituut TüV de Chinese terreinwagen Jiangling Landwind wèl veilig verklaard heeft. De importeur liet de auto na de vernietigende ANWB-test onderzoeken in Duitsland. Daar kreeg de wagen de officiële Europese crashtest die alle auto’s moeten ondergaan.
terp ( E-mail ) · 06-10-’05 09:06 · Reageer op terp